WIADOMOŚCI

  • 27.06.2009
  • 6156
Ferrari niedługo skupi się na sezonie 2010?
Ferrari niedługo skupi się na sezonie 2010?
Prezydent Ferrari, Luca di Montezemolo przyznał, iż już niedługo jego zespół może skupić się na przygotowywaniu bolidu na kolejny sezon. Ferrari niezbyt udanie rozpoczęło tegoroczne starty, kierowcy tego teamu nie są w stanie walczyć o wygrane z bardziej konkurencyjnymi rywalami.
baner_rbr_v3.jpg
„Jestem pewien, że możemy poprawić nasze osiągi w kolejnych wyścigach, ale mówiąc to wiem, że będzie to bardzo trudne, jeżeli nie niemożliwe, drastycznie zmienić bolid podczas sezonu, kiedy nie możemy testować” – powiedział di Montezemolo.

„Jeżeli od początku sezonu masz bolid o konkretnej charakterystyce, trudno jest ją zmienić w trakcie sezonu pomiędzy wyścigami. Ale jestem pewien, że będzie lepiej już w następnym wyścigu. Później będziemy w pełni skoncentrowani na przyszłorocznym bolidzie, bez KERS, po porozumieniu z FIA z ubiegłego tygodnia przepisy będą jasne, jesteśmy z tego zadowoleni.”

"Niestety, sezon rozpoczynaliśmy przy niejasnych przepisach. Ciężko jest właściwie zinterpretować takie przepisy, dowodem na to jest fakt, iż zespoły, które wygrały ostatnie mistrzostwa świata – jak Ferrari, McLaren i Renault tak samo interpretowały przepisy, a nie są tak konkurencyjne, jak wcześniej. To jeden z powodów naszej walki chcemy tego, żeby przepisy były bardziej zrozumiałe, czytelne, przejrzyste, my zrobiliśmy bolid z KERS, co oznacza, że mamy dużo cięższy bolid od innych teamów, które nie mają tego systemu. Więc, jeżeli federacja chce wprowadzić KERS, każdy powinien mieć tak samo. Myślę, że teraz jest czas na wyjaśnienie i poprawę zasad.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

28 KOMENTARZY
avatar
Siwy_BMW

27.06.2009 11:39

0

No i dobrze , z tego bolidu mało co wycisna , powinni sie skupic na nowym sezonie jak tylko beda uaktualnione nowe zasady i bmw powinno tez tak zrobic.


avatar
fan massy

27.06.2009 11:49

0

Powinni juz dawno pracowac nad nowym bolidem.


avatar
karolf1

27.06.2009 11:58

0

Tylko żeby nieskończyło sie tak jak w przypadku bmw bo oni tez zaczeli pracowac nad nowym bolidem w polowie sezonu. Ale dobrze że tak chcą zrobić bo prawdopodobnie będą mieli lepszy bolid od reszty stawki.


avatar
walerus

27.06.2009 12:11

0

no i dobrze.... (dla BMW)...;-)


avatar
walerus

27.06.2009 12:11

0

może kupili Zendera jak Honda i już się skupiają na 2010...?


avatar
Raven89

27.06.2009 12:15

0

fan massy: I pewnie już od dawna pracują.Ten sezon to ciężka nauczka dla tych,którzy zdecydowali się na KERS.Red Bull i Brawn wypięli się na ten system i teraz po prostu dominują nad resztą stawki.Co do Ferrari jestem spokojny.Wiem,że jeśli przepisy będą precyzyjne to w przyszłym roku czerwone bolidy znowu będą walczyć z najlepszymi.


avatar
przemekx16

27.06.2009 12:20

0

odp. 2: nie mogli się skupić wcześniej nad bolidem bo nie mieli ściśle wyznaczonych przepisów


avatar
Polak477

27.06.2009 12:30

0

Jak kiedyś mówiłem, że Raikkonen miał 30 kg więcej niż Brawny w Monako to mnie wyśmiewali, że nie mógł ważyć więcej, więc teraz powiem, a nie mówiłem? Co do Ferrari dobrze, że skupią się na następnym sezonie, żeby dobrze wystartować.


avatar
Polak477

27.06.2009 12:31

0

Inaczej, miało być, że nie ważył więcej tylko, że miał 30 kg mniej paliwa do wykorzystania. :)


avatar
fan massy

27.06.2009 12:36

0

@przemekx16 nichodzi mi o to ale McLaren pracuje nad bolidem pare tygodni temu.


avatar
slawke

27.06.2009 14:35

0

Polak477 niezły moron z ciebie, maja ciezszy bolid, czyli moga dac mniej balastu, zaden bolid bez balastu nie wazy 600 kg. Moze wytlumaczysz w takim razie jak to mozliwe ze Ferrarki startuja wazac np 640 kg i zjezdzaja na pita po wypaleniu mniej wiecej 40 kg paliwa, przeciez powinni miec tylko 10 kg paliwa


avatar
Polak477

27.06.2009 15:27

0

11. No właśnie, żeby to zrobić muszą się natrudzić z balastem, więc musi mieć balastu prawie nic, dlatego, żeby jednak jakoś się prowadził ten bolid muszą oszczędzać na paliwie wlewanym do bolidu, żeby nie mieć straty 30 kg, a poza tym Ferrari startuje najczęściej mając ok. 660 kg


avatar
Skoczek130

27.06.2009 16:20

0

Pracę nad bolidem z pewnością już od jakiegoś czasu zostały rozpoczęte, gdyż ten sezon od dawna jest już porażką. Teraz tylko czekac na potwierdzenie. Ja nie mam wątpliwości, że w przyszłym roku będą w czołówce. Mam nadzieje, że o tytuł walczyc będą z nimi BMW Sauber z Robercikiem na czele!!! Cieszyłaby mnie również dobra postawa Brawnów i RBR w przyszłym sezonie.


avatar
dubai

27.06.2009 16:43

0

Nie wiem jak wy, ale jakos te newsy tutaj ze znakiem zapytania na koncu niezbyt do mnie przemawiaja. Dobrze, ze chociaz zawartosc ow newsow jako tako na poziomie stoi - czytajac strone glowna odnosze wrazenie, jakby to redaktorzy pytali sie czytelnikow o co be a nie ich informowali :). Chce zaznaczyc, ze nikogo nie atakuje - staram sie podsunac kilka wskazowek, zeby portal wygladal bardziej profesjonalnie. Z drugiej strony, wiadomo, mozna ten ? wstawic od czasu do czasu, ale nie 5 razy na stronie glownej :).


avatar
sliwa007

27.06.2009 18:09

0

12. Polak477 oj człowieku jak ci ciezko przetłumaczyć, caly bolid z KERS, kierowcą i balastem wazy 605 kg a wszystko ponad tą wagę to paliwo, a co do planów Ferrari odnośnie porzucenia rozwoju tegorocznego bolidu na rzecz przyszłorocznego to chyba dobry pomysł. Ciekawi mnie tylko reakcja forumowiczów, jakby ten artykuł dotyczył BMW to pewnie wszyscy by się rzucili na Theissena a tak to każdy spokojnie, bez emocji przyznaje Ferrari racje


avatar
Polak477

27.06.2009 18:57

0

"my zrobiliśmy bolid z KERS, co oznacza, że mamy dużo cięższy bolid od innych teamów, które nie mają tego systemu. Więc, jeżeli federacja chce wprowadzić KERS, każdy powinien mieć tak samo. Myślę, że teraz jest czas na wyjaśnienie i poprawę zasad.” Sam sobie odpowiedz. Mnie BMW w ogóle nie interesuje może i przegrywać każdy wyścig ważne, żeby Ferrari wygrywało.


avatar
Ra-v

27.06.2009 19:27

0

No widzisz sliwa taka jest roznica miedzy fanami Ferrari a BMW ;)


avatar
orlik123

27.06.2009 20:16

0

Ferarri zaczyna prace nad nowym bolidem dosyć mądra decyzja tylko dlaczego nie robi tego BMW ? W ubiegłym sezonie gdy Robert Kubica był pierwszy w klasyfikacji generalnej mistrzostw świata (było tak po 7 Grand Prix ) podjęto decyzje o tworzeniu bolidu na nowy sezon , teraz gdy już wiemy że ten sezon jest stracony Mario obwieszcza wszystkim wszem i obec że skupiają się nad poprawkami w obecnym bolidzie nie myślą jeszcze o sezonie 2010 . Co ciekawe obwieszcza to po 7 wyścigach sezonu 2009. wytłumaczcie mi o co tu chodzi bo nie bardzo łapie ? chociaż mam pewne podejrzenia


avatar
sempiternal

27.06.2009 20:22

0

żenujące by to było z ich strony - przecież ostatnio jak najbardziej nawiązują walkę z czołówką - pewnie, że to nie jest TEN poziom Ferrari, ale do diabła - trzeba się nauczyć pokory i walczyć do końca o jak najlepszy wynik. Za chwilę 90% zespołów będzie wzruszało ramionami spytani o tegoroczny sezon. Tragiczne by było to gdyby w F1 o mistrzostwo walczyły co roku tylko te ekipy, które odpuściły sobie wcześniejszy sezon... widowisko traci na takim podejściu.


avatar
Ra-v

27.06.2009 20:44

0

19. gdyby nie zasrane odwracanie przepisow do gory nogami po sezonie 08 zadne odpuszczanie nie mialoby miejsca.


avatar
sliwa007

27.06.2009 21:07

0

16. Polak477 Wez no pomysl zanim napiszesz jeszcze kiedys takie głupoty! Czy ty naprawde myślisz ze ludzie w ferrari są az tacy głupi żeby wystawiać do wyścigów bolid który bez paliwa waży 630 kg? Mówiąc że mają cięższy bolid mają na myśli konstrukcję bolidu tzn np ich bolid bez kierowcy i bez balastu ale z kers waży np 520 kg a taki bolid np red bulla bez kers waży 490 kg, I teraz jak wsadzisz tam kierowce, powiedzmy ważącego 70 kg to Ferrari ma tylko 15 kg a red bull ma aż 45 kg wolnego balastu który mogą sobie wsadzić gdzie chcą byle tylko bolid się dobrze sprawował a całość razem z kers kierowcą balastem ważyła 605 kg, reszta wagi to tylko paliwo. Może teraz załapiesz o co chodziło di Montezemolo


avatar
rafalek245

27.06.2009 21:52

0

Czytając ten artykuł to mam wrażenie że ktoś go pisał po pijaku. Informacje są niespójne i nie dają tego czego oczekujemy z nagłówka, lecz niestety to już zasada. Wiadomo, że w sporcie jest tak, "jeśli nie idzie to szykujemy się na później" ten kto uprawia jakiś sport to rozumie. A wracając do meritum artykułu to jest jasne i nie trzeba przytaczać wypowiedzianych słów, żeby zrozumieć iż wiodący zespół przez poprzednie lata chce wrócić na tak zwany fotel lidera, a jeśli mówimy o FERRARI to oczekujemy więcej niż awans do Q3, tylko walkę o PP. Przez te lata co oglądałem F1 każdy dążył o doścignięcie tego zespołu, a tu została interpretacja przepisów i mamy bagno jak w POLSKIM SEJMIE!!!


avatar
pz0

28.06.2009 13:23

0

Guzik prawda z tą interpretacją przepisów. Po prostu ten kto postawił w tym roku na KERS przegrał. Renault, BMW, McLaren i Ferrari są w lesie z bolidem. Nawet takie ForceIndia projektowało bolid bez podwójnego dyfuzora ale i bez KERS i prezentuje się o wiele lepiej jak w zeszłym roku. To już nie jest zdecydowanie czerwona latarnia. To nic innego jak KERS załatwił zespoły, a nie interpretacja przepisów


avatar
ptasior

30.06.2009 11:56

0

15. sliwa007 - skąd wiesz, że by się rzucili? Teraz jest inna sytuacja, niż rok temu. 17. Ra-v - leczysz kompleksy czy co? Nie uogólniaj, nawet jeśli to jest większość, to i tak na pewno nie wszyscy.


avatar
Fiorentini

04.07.2009 16:44

0

i po co będą się skupiać na przyszłym sezonie skoro jeszcze połowa tego sezonu nie minęła!!!


avatar
Jarek fan F1

06.07.2009 11:32

0

Te gadki o polityce budowy bolidu na następny sezon, to mydlenie oczu. Myślę, że wszystkie zespoły myślą już o tym.


avatar
Musashi

02.03.2010 13:44

0

"Małe nacięcie wzdłuż bieżnika i Virgin znowu będzie garażował do wieczora hyhy hy"


avatar
Konik_mekr

02.03.2010 16:48

0

Montują kolce, klimat się zmienia, trzeba być gotowym na każdą możliwość


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu